onsdag 15 september 2010

Om något annat.

Förresten krig och krig
varför tala om krig hela tiden
när det i de flesta fall
är fråga om en helt vanlig fredlig aktion
bara genomförd med våldsmedel?
av: Sandra Key-Åberg


Min bror vill att jag ska börja skriva om viktigare saker. "Du pluggar ju ändå mänskliga rättigheter och är aktiv och så.Varför använder du dig inte av dina journalistkunskaper och börjar intervjua personer eller skriva om viktiga ämnen?"

Broder jag har funderat på det och ska börja men jag gör det i min takt. Vi har olika åsikter om tid och jag är inte helt säker på om du förstår hur mycket tid jag lägger på studierna, engagemang och vänner. Men jag kan väl säga att dikten ovan är en början till något. Något om världen,. Något om förändring. Något annat.  

Inga kommentarer: