tisdag 14 september 2010

Glöm inte rösta den 19 september

Valet börjar närma sig och på söndag gäller det. Jag kan inte låta bli att fasa över hur resultatet kommer bli och hur många röster Sverigedemokraterna kommer få. Jag likt många kan inte stödja ett rasistiskt parti, eller som en del kallar ett anti-demokratiskt parti. Jag fasar även för hur det kommer gå för min egna hemkommun där var åttonde person röstade på Sd i förra valet. Tyvärr men jag kan inte förstå hur de tänker. Jag kan inte stödja ett parti som kränker de mänskliga rättigheterna.

Den senaste tiden har jag allt mer satt mig in i valdebatten och tittat på en x antal videoklipp med olika partiledare, och jag gav till och med Jimmie Åkesson en chans, men när han argumenterade för straffålder på 12 år visste jag inte vad jag skulle säga mer än VA?!

Mitt ställningstagande är ganska så klart och därför gillar jag projekt som gör såna här filmer:




Inga kommentarer: