lördag 28 augusti 2010

Vi börjar om...

Jag är åter tillbaka i Lund och har nyligen flyttat in i min nya lägenhet. Efter några dagars flyttkaos har allt börjat falla på plats och jag saknar bara en gardin och någon hylla för böcker sen är allt klart. Känns verkligen kanon att vara tillbaka i Lund och veta att jag kommer vara på hemmaplan i åtminstone ett år. Jag vet med säkerhet att det kommer bli svårt och det där ressuget kommer snart börja spela ett spratt med mina tankar och få mig söka efter billiga flygbiljetter söderut eller leta efter intressanta ungdomskongresser eller utbyten, men jag ska försöka motstå det till vis del. Studierna får gå förre denna gång.

De få som har följt min blogg ser att jag har raderat allt gammalt innehåll och som rubriken säger "vi börjar om" gäller framför allt med bloggen. Min tanke är att ha en blogg där jag kan publicera fotografier, idéer och tankar. Jag ska försöka hålla mig mer personlig och vara mer aktiv bloggare. Möjligtvis kommer det finnas en kortare engelsk version av varje inlägg, men det är bara ett kanske.

Min blogg kommer bland annat handla om:
- livet som student i Lund
- engagemang i bland annat Rädda barnen
- mat och bak, pyssel
- resor, utbyten, kongresser

Välkomna!

1 kommentar:

Cissi sa...

Jag följer med spänning =)!!